1.Bus (Ortak Yol) Topolojisi
*Bus topolojisinde tüm iş istasyonlarının üzerinde olduğu bir hat mevcuttur.
*
*Bütün istasyonlar hattaki tüm mesajları inceler ve kendine ait mesajları alır.
*
Hattaki bilgi akışı çift yönlüdür
*Kaynak istasyon bilgiyi hatta bırakır.
*Bilgi her iki yönde ilerleyerek hatta yayılır.
*Ancak bu topolojide aynı anda iki istasyonun bilgi göndermesi durumunda bilgi trafiği karışır.
*Bunu önlemek için hattın paylaşımını düzenleyen protokoller kullanılmalıdır.
*Bu topoloji ağ performansı en düşük olan topolojilerden biridir.
*İki istasyon arası mesafe ince koaksiyel kullanıldığında 185 metre, kalın koaksiyel kullanıldığında 500 metredir.
*İki istasyon arası mesafe minimum 0,5 metre olduğunda maksimum 30 istasyon kullanılabilir.
ØOrtak yol topolojisine uygun bağlantıda dikkat edilmesi gereken noktalar şunlardır:
*Bağlantı gerçekleştirilirken T- konnektörler doğrudan network kartına takılmalıdır.
*Eğer bir istasyon uzağa yerleştirilecekse T- konnektör’ den çıkacak bir kablo ile uzatma yapılmamalıdır.
*
ØAvantajları
*Kablo yapısı güvenilirdir.
*Yeni bir istasyon eklemek kolaydır.
*Merkez birime ihtiyaç duyulmaz.
ØDezavantajları
*Maksimum 30 istasyon bağlanabilir.
*Ağın uzunluğu ince koaksiyelde 185, kalın koaksiyelde 500 metreden fazla olmaz.
*Bir istasyonun arızalanması bütün ağı devre dışı bırakır.
*Arıza tespiti zordur.
Kaydol:
Kayıt Yorumları
(
Atom
)
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder